Κενά» ασφαλείας για επιβάτες και προσωπικό, στους καινούριους συρμούς του μετρό, εντοπίζει το Σωματείο Ηλεκτροδηγών...
Από την πλευρά της και η διοίκηση της εταιρίας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), αναγνωρίζει ότι υπάρχουν καταγγελίες εργαζομένων για «πόρτα βαγονιού που άνοιξε ενώ ο συρμός ήταν σε κίνηση» ή «για πόρτες που δεν έκλειναν σε σταθμούς».
Ωστόσο, επισημαίνει ότι κάθε καταγγελία διερευνάται και πως σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα ασφαλείας στο μετρό, το οποίο μεταφέρει καθημερινά 700.000 επιβάτες.
Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν, πως εδώ και καιρό έχουν επισημάνει στην εταιρία, ότι οι καινούριοι συρμοί που παρελήφθησαν πριν τρία χρόνια και κόστισαν 155 εκατομμύρια ευρώ, «παρουσιάζουν προβλήματα τα οποία πέραν της αναστάτωσης των δρομολογίων, θέτουν σε κίνδυνο την "Ασφάλεια του Σιδηροδρόμου"» (προσωπικό, επιβάτες, εξοπλισμός).
Επίσης, υποστηρίζουν, ότι «δυσλειτουργίες παρουσιάζουν και οι οθόνες ελέγχου αποβίβασης - επιβίβασης επιβατών στις καμπίνες ηλεκτροδήγησης στους συρμούς του ηλεκτρικού».
Τονίζουν δε, ότι παρά τις οχλήσεις τους, η διοίκηση «δείχνει να μην καταλαβαίνει τα προβλήματα ή ότι τα θεωρεί μικρής σημασίας».
Η σημαντικότερη από τις καταγγελίες που έχουν φτάσει στη διοίκηση, είναι αυτή ενός μηχανοδηγού που ανέφερε πως κατά τη διάρκεια ενός δρομολογίου, αντελήφθη ότι μια από τις πόρτες του συρμού ήταν ανοιχτή!
«Ο συρμός αμέσως τέθηκε εκτός κυκλοφορίας και οι κορεάτες τεχνικοί τον περνούν από πλήρη έλεγχο», επισημαίνει ο διευθυντής κίνησης της εταιρίας, Π. Τερεζάκης.
Παράλληλα, διερευνώνται και άλλες δύο καταγγελίες οδηγών, σύμφωνα με τις οποίες ένας συρμός κινήθηκε ενώ δεν είχε οδηγό (!), ενώ σε άλλη περίπτωση οι πόρτες συρμών που ήταν σταματημένοι σε σταθμούς, δεν έκλειναν!
Σύμφωνα με την εταιρία ΣΤΑΣΥ, υπάρχει σαφής οδηγία βάση της οποίας οι μηχανοδηγοί όταν εξέρχονται του συρμού πρέπει να παίρνουν μαζί τους τα κλειδιά, χωρίς τα οποία δεν μπορεί να ξεκινήσει κάποιος συρμός. Επίσης, οι συρμοί των οποίων οι πόρτες δεν έκλειναν, ξαναδοκιμάστηκαν χωρίς να εμφανίσουν προβλήματα.
Σημειώνεται, ότι οι συγκεκριμένοι συρμοί διαθέτουν «μαύρο κουτί», στο οποίο καταγράφεται κάθε βλάβη του συστήματος.