Κερδοφορία για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά θα εμφανίσει φέτος η Aegean Airlines ο τζίρος της οποίας αναμένεται ότι θα ξεπεράσει τα 900 εκατομμύρια ευρώ...
Η εταιρία, σαφώς ενισχυμένη από την απόκτηση της Olympic Air πριν από ένα χρόνο, προχωρά στην απόκτηση νέων αεροσκαφών και σχεδιάζει ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα για τα επόμενα χρόνια, θέτοντας τις βάσεις για μια ισχυρή ελληνική αεροπορική εταιρεία.
Η εξαγορά της Olympic Air τον Οκτώβριο του 2013 φαίνεται ότι ήταν καταλύτης για την ανάπτυξη της Aegean, καθώς από τα 680 εκατομμύρια τζίρο, που είχε την προηγούμενη χρονιά, η εταιρεία αναμένει ότι φέτος θα ξεπεράσει τα 920 εκατομμύρια ευρώ, παραμένοντας σε κερδοφορία για δεύτερη χρονιά.
Σημαντικό, όμως, ήταν το όφελος της συνένωσης και για το δημόσιο σε επίπεδο φορολογίας, αφού φέτος η εταιρεία θα αποδώσει στο κράτος 281 εκατομμύρια ευρώ από φόρους και τέλη, ενώ την προηγούμενη χρονιά το αντίστοιχο ποσό ήταν 248 εκατομμύρια ευρώ.
Μετά την εξαγορά της ΟΑ η εταιρεία αύξησε των αριθμό των αεροσκαφών της από τα 45 την προηγούμενη χρονιά στα 50 φέτος, ενώ την περίοδο 2015 - 2016 θα παραλάβει ακόμη 7 Airbus αυξάνοντας σημαντικά τις επιχειρησιακές της δυνατότητες.
Διαγωνισμός για τα νέα αεροσκάφη
Ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης, σε εκδήλωση με αφορμή την συμπλήρωση ενός έτους από την απόκτηση της Olympic Air, σημείωσε ότι στόχος της διοίκησης είναι ως το 2023 η εταιρεία να αυξήσει τον αριθμό των αεροσκαφών της στα 70, καλύπτοντας 350 προορισμούς, μεταφέροντας σε ετήσια βάση περίπου 14- 15 εκατομμύρια επιβάτες, αντί περίπου 10 εκατομμυρίων φέτος.
Μέσα στην επόμενη διετία η εταιρεία σχεδιάζει να απευθύνει πρόσκληση στις δύο μεγάλες κατασκευάστριες αεροσκαφών, Airbus και Boeing, για την απόκτηση περίπου 50 έως 60 νέων αεροσκαφών, με στόχο την ανανέωση και την αύξηση του στόλου της.
Ο αντιπρόεδρος της Aegean απέφυγε να αποκαλύψει αν στην μελλοντική παραγγελία θα περιλαμβάνονται και μεγαλύτερα αεροσκάφη με τα οποία η εταιρεία θα μπορούσε να επεκτείνει το δίκτυό της σε προορισμούς μεγάλων αποστάσεων. Πάντως στα άμεσα σχέδια της βρίσκονται η περαιτέρω επέκταση στην αγορά της Σκανδιναβίας καλύπτοντας το Ελσίνκι και το Όσλο, ενώ εξετάζεται η επέκταση και σε άλλους προορισμούς της Μέσης Ανατολής.
Τα περιθώρια μεγέθυνσης για τον ελληνικό αερομεταφορέα είναι σημαντικά. Για παράδειγμα η νορβηγική εταιρεία Norwegian το 2013 διέθετε 85 αεροσκάφη και είχε τζίρο 1,85 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα η πορτογαλική ΤΑΡ, η οποία δραστηριοποιείται σε μια αγορά με αντίστοιχα μεγέθη με αυτά της ελληνικής, την προηγούμενη χρονιά διέθετε 71 αεροσκάφη και πραγματοποίησε τζίρο 2,67 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη η Aegean Airlines ΑΡΑΙΓ -1,25% είναι μια αναπτυσσόμενη εταιρεία ωστόσο παραμένει μικρή σε μέγεθος συγκριτικά με τους μεγάλους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς. Η Turkish Airlines, κρατικός αερομεταφορέας της γειτονικής Τουρκίας με 233 αεροσκάφη την προηγούμενη χρονιά πραγματοποίησε τζίρο 6,62 δισ. ευρώ, ενώ για φέτος υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 7 δισ. ευρώ.
Πηγη: ypodomes.com