Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

Υδροπλάνα με επίκεντρο τη Σίφνο από τον Ευγενίδη

Το ενδιαφέρον του εφοπλιστή για επενδύσεις με επίκεντρο την Σίφνο

Σχέδια πτήσης και... προσθαλάσσωσης κάνουν ηχηρά ονόματα Ελλήνων και ξένων επιχειρηματιών, οι οποίοι ετοιμάζονται να μπουν δυνατά στη «μάχη» των υδροπλάνων...


Ένας από αυτούς που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, είναι και ο ιδιοκτήτης της Aegean Speed Lines και πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου, Λεωνίδας Δημητριάδης- Ευγενίδης.

Η ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου για την δραστηριοποίηση των υδροπλάνων στην χώρα μας- αν και με καθυστέρηση δέκα ολόκληρων χρόνων- αποτελεί εφαλτήριο για να «αναθερμανθεί» το ενδιαφέρον του Σιφναίου εφοπλιστή για επενδύσεις στον συγκεκριμένο κλάδο, καθώς ανάλογες σκέψεις υπήρχαν και στο παρελθόν.

Πολλοί είναι εκείνοι που τον θυμούνται σε παλαιότερη συνέντευξή του να τάσσεται υπέρ της δραστηριοποίησης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, μια χώρα της οποίας η «βαριά βιομηχανία» είναι ο τουρισμός.

«Τα υδροπλάνα τα μελετήσαμε πριν από κάποια έτη, σε συνεργασία μάλιστα με την Air Sea Lines και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας το 2004» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά τότε, τονίζοντας πως πρόκειται για μια πολύ καλή λύση για περιοχές όπως το Ιόνιο, η Χαλκιδική και για κάποιες άλλες ήρεμες θάλασσες

Την εποχή εκείνη βέβαια, θεωρούσε ότι δεν μπορούν να συνεισφέρουν στο Αιγαίο λόγω των μετεωρολογικών και γεωπολιτικών συνθηκών που επικρατούν εκεί και είχε ταχθεί υπέρ των μικρών αεροδρομίων.

Αν και στην ιδιαίτερη πατρίδα της οικογένειάς του, στη Σίφνο είχε βοηθήσει να προσθαλασσωθεί το πρώτο υδροπλάνο στο Αιγαίο Πέλαγος μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η συνάντηση στο ΥΠΑΝ

Πριν από μερικές μέρες, οι πληροφορίες θέλουν τον κ. Ευγενίδη να πραγματοποιεί συνάντηση με αρμοδίους φορείς του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών, στην οποία παρών ήταν και ο δήμαρχος Σίφνου.

Το «βασικό μενού» των συζητήσεων περιστράφηκε γύρω από το θέμα των υδροπλάνων και τις προοπτικές ανάπτυξης που προσφέρει η ψήφιση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας τους. Ωστόσο, εκείνο που απασχόλησε έντονα τους παρευρισκόμενους ήταν το αίτημα του κ. Ευγενίδη για το κατά πόσο μπορεί να δημιουργηθεί υδατοδρόμιο στην Σίφνο και τι θα σήμαινε για το νησί μια ενδεχόμενη διασύνδεσή του με υδροπλάνο.

Δεν είναι όμως, μόνο η αγάπη του για το νησί η αιτία που τον ωθεί να ενδιαφερθεί εκ νέου για επενδύσεις στα υδροπλάνα, όπως παρατηρούν επιχειρηματικοί κύκλοι, αλλά και επιχειρηματικά του συμφέροντα, πράγμα θεμιτό βεβαίως. Στο αιγαιοπελαγίτικο νησί ο κ. Λεωνίδας Ευγενίδης έχει δημιουργήσει το πολυτελές ξενοδοχείο, «Elies Resort», το οποίο θεωρείται «στολίδι» για την περιοχή.

Αυτό που επεδίωκε και επιδιώκει, είναι να κάνει ευκολότερη την μετακίνηση των κατοίκων του νησιού. Και φυσικά να εξυπηρετήσει και τις ανάγκες του δικού του ξενοδοχειακού συγκροτήματος. Στα ανώτερα στελέχη του ΥΠΑΝ ο ίδιος τόνισε πως πρωταρχικό του μέλημα είναι οι Σιφνιοί και αυτός εξάλλου ήταν και ο λόγος που δρομολόγησε στο Αιγαίο και την Σίφνο τα καταμαράν Speedrunner, ώστε να καλυφθεί ακτοπλοϊκώς η ευρύτερη περιοχή. Το συγκεκριμένο εγχείρημα αποτελεί έναν σημαντικό βραχίονα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Δυτικών Κυκλάδων με τον Πειραιά.

Βέβαια, η εταιρία του, Aegean Speed Lines δεν έχει μείνει «αλώβητη» από την... φουρτούνα της οικονομικής κρίσης που έχει πλήξει τον κλάδο της ακτοπλοΐας στο σύνολό της, όπου πολλές μεγάλες εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν «λυγίζουν» υπό το βάρος των ζημιών και των δανείων.

Πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν πως η Aegean Speed Lines δεν κατάφερε να γίνει ανταγωνιστική, καθώς διαθέτει στο δυναμικό της έναν στόλο μόλις τριών ταχύπλοων σκαφών, το Speedrunner II, το Speedrunner III και το Speedrunner IV.

Ορισμένοι αποδίδουν το ενδιαφέρον Ευγενίδη για επενδύσεις στα υδροπλάνα και στην κρίση, την οποία διέρχεται η ακτοπλοΐα. Ωστόσο, δεν παραγνωρίζουν και το γεγονός ότι ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδης- Ευγενίδης έχει αναλάβει τα τελευταία χρόνια πιο ενεργό ρόλο στην χάραξη της ναυτιλιακής πολιτικής της εταιρίας του, η οποία ιδρύθηκε το 2005, όταν ο εφοπλιστής αποφάσισε να συνεργαστεί με τον αγγλικό ναυτιλιακό όμιλο Sea Containers.

Μάλιστα το πρώτο πλοίο που ήρθε στην Ελλάδα ταξίδευε με την αγγλική σημαία. Το επόμενο έτος, όμως, αποχώρησε από την εταιρεία η Sea Containers, αλλά στην Aegean εισήλθε ελληνικός επιχειρηματικός όμιλος. Ο όμιλος Ευγενίδη διατήρησε το σημαντικό μερίδιο μετοχών που κατείχε. Η στρατηγική αυτή κίνηση προσέδωσε νέα δυναμική.

Η ποντοπόρος ναυτιλία και οι άλλες δραστηριότητες

Η επιβατηγός ναυτιλία είναι μία από τις δραστηριότητες του κ. Λεωνίδα Δημητριάδη - Ευγενίδη, δεδομένου ότι η κύρια ναυτιλιακή δραστηριότητά του είναι στην ποντοπόρο ναυτιλία, ενώ ταυτόχρονα είναι επικεφαλής του Ιδρύματος Ευγενίδη. Εκεί συντελείται ένα μεγάλο εθνικό έργο.

Ο κ. Λ. Δημητριάδης - Ευγενίδης είναι ένας αθόρυβος παράγοντας της ναυτιλίας, παρά το γεγονός ότι συμμετέχει τις τελευταίες δύο δεκαετίες στο προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Διευθύνει έναν στόλο ποντοπόρων πλοίων, ασκεί το μάνατζμεντ σε ένα σύγχρονο ξενοδοχείο στη Σίφνο, το «Elies Resorts», χρηματοδοτεί τις έρευνες στη βιοτεχνολογική εταιρεία Vioryl, η οποία εξειδικεύεται στην ανάπτυξη και παραγωγή των βιομηχανικών αρωμάτων, αρωμάτων τροφίμων - αρτυμάτων, πρώτων υλών αρωματοποιίας, καθώς και σε συστήματα καταπολέμησης επιβλαβών εντόμων με τη χρήση φερομονών (κοινώς οικολογικές δακοπαγίδες). Η φιλοσοφική του αντίληψη συμπυκνώνεται στο δόγμα «ζω και εργάζομαι χωρίς τυμπανοκρουσίες».
                                                                                                                          Πηγή : dealnews.gr