Λιγότερα κατά 15.000 τα αυτοκίνητα από την λειτουργία του νέου δικτύου
Σύγχρονο δίκτυο μεταφορών που θα περιλαμβάνει μετρό και τραμ με μελλοντική πρόβλεψη την υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ και την δημιουργία ενός νέου σταθμού στα Καμίνια, αποκτά ο Πειραιάς...
Η αρχή έγινε με το μετρό, το οποίο ξεκινώντας από το Χαϊδάρι θα φτάσει στο μεγάλο λιμάνι της χώρας και φυσικά η νέα γραμμή τραμ, την σύμβαση της οποίας υπέγραψε την Δευτέρα ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης με την τεχνική εταιρεία Θεμέλη.
Παρά τις επικρίσεις που έχουν δεχτεί κατά καιρούς οι κυβερνήσεις για την επιμονή στο «αργό» τραμ, τα στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης υπεραμύνθηκαν της σημασίας του έργου, επισημαίνοντας ότι η λειτουργία του θα σημάνει 15.000 λιγότερα αυτοκίνητα ημερησίως στον Πειραιά.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης κ. Σταύρο Καλογιάννη, το έργο αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά 35.000 επιβάτες.
Σε ετήσια βάση 10-12 εκατομμύρια επιβάτες, σε συνδυασμό δε με το υφιστάμενο δίκτυο Τραμ, ο αριθμός των εξυπηρετούμενων επιβατών ανέρχεται στους 100.000 ημερησίως με θετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Το έργο προβλέπεται να υλοποιηθεί με τέσσερα υποέργα.
Το πρώτο είναι η κατασκευή του τραμ με τις συνοδευτικές εγκαταστάσεις, τα 5.350 μέτρα δικτύου με 12 στάσεις, έναν νέο υποσταθμό και η αναβάθμιση του υπάρχοντος υποσταθμού. Το δεύτερο υποέργο αφορά την προμήθεια των οχημάτων και θα γίνει το επόμενο διάστημα. Το τρίτο αφορά τις διευθετήσεις των δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και το τέταρτο είναι προμήθεια βοηθητικών οχημάτων.
Το έργο χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Αττικής και περιλαμβάνει την επέκταση του υφισταμένου δικτύου του Τραμ από τη σημερινή στάση «Νέο Φάληρο», με κατάληξη στον τερματικό σταθμό του «Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας», μέσω των οδών Μικράς Ασίας, Λαμπράκη, Βασιλέως Γεωργίου, Εθνικής Αντιστάσεως και Σκυλίτση.
Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η εταιρεία είναι πανέτοιμη από άποψη ωρίμανσης μελετών, για την υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, 1.000 μέτρα περίπου με παράλληλη δημιουργία ενός επιπλέον σταθμού στην περιοχή Καμινίων.
Όμως για το έργο δεν υπάρχει χρηματοδότηση.
Συγχρόνως στην Αττικό μετρό δρομολογούν τα έργα της επόμενης μέρας, τα οποία είναι οι επεκτάσεις του Τραμ προς Πέραμα – Κερατσίνι, η σύνδεση του Μετρό με το Τραμ στο παραλιακό μέτωπο (Ελληνικό από την πλευρά του Τραμ, σταθμού Αργυρούπολης από την πλευρά του Μετρό), καθώς και σε συνεργασία με τον Ωνάσειο Ίδρυμα, η ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας με ταυτόχρονη κατασκευή τραμ κατά μήκος της Πανεπιστημίου μέχρι το Πεδίο του Άρεως.
Για την ανάπλαση της Πανεπιστημίου προηγήθηκε τις προηγούμενες συνάντηση μεταξύ του Αντιπροέδρου του Ιδρύματος και του Αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης κ. Σταύρου Καλογιάννη, η οποία αναμένεται να επαναληφθεί προσεχώς προκειμένου να οριστικοποιηθούν οι λεπτομέρειες.