Αντιμέτωποι με το ενδεχόμενο να μείνουν χωρίς λεωφορεία είναι οι Θεσσαλονικείς
Οι οδηγοί του ΟΑΣΘ ετοιμάζονται να «τραβήξουν χειρόφρενο», λόγω της έλλειψης ρευστότητας και των οφειλών του Δημοσίου που οδηγούν τον οργανισμό σε οικονομική ασφυξία...
Το σενάριο αυτό είχε παίξει και πριν από μερικούς μήνες, όταν ο ΟΑΣΘ απειλούσε με «χειρόφρενο» στην περίπτωση που το Δημόσιο δεν εκταμίευε μέρος των οφειλών του, οι οποίες τότε ανέρχονταν τότε στα 64 εκατ. ευρώ.
Συνολικές οφειλές 80,5 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Χρήστο Στεφανίδη σε τοπικά μέσα ενημέρωσης, το κράτος χρωστά στον Οργανισμό περί τα 35,5 εκατ. ευρώ, με αποφάσεις της διαιτησίας, οι οποίες είναι υποχρεωτικά εκτελεστέες για το 2011 και 2012, ενώ παράλληλα υπάρχουν οφειλές 45 εκατ. από το οριστικό κλείσιμο των ετών 2010 και 2011.
Σύμφωνα με τον κ. Στεφανίδη, έχουν ενημερωθεί με επιστολές, τόσο ο Πρωθυπουργός, όσο και τα αρμόδια υπουργεία (Μεταφορών, Οικονομικών), αλλά και οι φορείς της πόλης.
Ωστόσο, το υπουργείο Μεταφορών, απαντώντας στο αίτημα του Οργανισμού για την καταβολή των οφειλών, μεταθέτει το πρόβλημα στην Τρόικα, αφού όλοι αναμένουν την εκταμίευση της δόσης των 31,5 ευρώ.
Επ’ αυτού ο πρόεδρος του Οργανισμού αναφέρει ότι «όταν άφησαν την τιμή του εισιτηρίου στα 0,80 λεπτά, έπρεπε να το επιδοτούν με 10,5 εκατ. και μας έδιναν μόνο 8 εκατ. ευρώ.
Επόμενο ήταν κάθε μήνα να υπάρχει κενό 2,5 εκατ. ευρώ. Εδώ οι δαπάνες είναι ανταποδοτικές, κάθε μήνα είναι 15 εκατ. ευρώ και με το εισιτήριο αυτό εισπράττουμε περίπου 5,5-6 εκατ. ευρώ».
Στον «αέρα» η μισθοδοσία Νοεμβρίου
Προβλήματα άρχισαν να παρουσιάζονται και στην καταβολή των δεδουλευμένων των εργαζομένων. Σύμφωνα με τον κ. Στεφανίδη, στον «αέρα» βρίσκεται η καταβολή δεδουλευμένων του α’ 15ημέρου του Νοεμβρίου, ενώ παράλληλα δεν καταβάλλεται και το μέρισμα των μετόχων του Οργανισμού για το Νοέμβριο και Δεκέμβριο.
Παράλληλα, ο Οργανισμός έχει υπερβεί το πιστωτικό όριο και σε ορισμένους από τους πιστωτές του. «Αν δεν μου δίνουν πετρέλαιο, τι θα βάλω στα λεωφορεία για να κινηθούν; Είναι λυπηρό ο μοναδικός συγκοινωνιακός φορέας της πόλης να φτάνει σε αυτή την κατάντια, την ώρα που 15 χρόνια προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας», τόνισε ο κ. Στεφανίδης.