Με τον κλάδο της ακτοπλοΐας να διέρχεται οξύτατη οικονομική κρίση, συνεδριάζει την Πέμπτη 25/10 υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Ναυτιλίας Αθανάσιου Μπούσιου, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ)...
Σύμφωνα με το ΑΠΕ, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, αναμένεται να καταθέσουν τα αιτήματά τους για τις ελεύθερες δρομολογήσεις, που αφορούν τη νέα περίοδο από 01/11/2012 έως 31/10/2013. Την Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2012, έκλεισε ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές, τα αποτελέσματα του οποίου θα γίνουν γνωστά μία ημέρα μετά τη συνεδρίαση του ΣΑΣ.
Η απόφαση αυτή, έχει προκαλέσει αντιδράσεις από μέρους εκπροσώπων ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι οποίοι τονίζουν ότι στη συνεδρίαση του ΣΑΣ δεν θα γνωρίζουν ποια πλοία μπορεί να έχουν αποκλειστεί από κομμάτι της άγονης γραμμής και θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε ελεύθερες δρομολογήσεις.
Πληροφορίες αναφέρουν, ότι ο προϋπολογισμός για τις άγονες γραμμές για το 2013 θα είναι μειωμένος κατά περίπου 10%, από τα 94 εκατομμύρια ευρώ που είχαν δοθεί συνολικά πέρυσι.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θέτουν θέμα ρήτρας καυσίμων, κάτι όμως που το υπουργείο Ναυτιλίας καλείται να εφαρμόσει υποχρεωτικά μόνο στις πολυετείς συμβάσεις και όχι στις μονοετείς, γεγονός που σημαίνει ότι ο προϋπολογισμός για τις άγονες γραμμές, θα είναι ακόμη χαμηλότερος της μείωσης του 10%.
Ένα ζήτημα που επίσης θέτουν ορισμένοι από τους ακτοοπλόους, σχετικά με την προκήρυξη των άγονων γραμμών, είναι αυτό της κατηγοριοποίησης των μισθωμάτων για τα δρομολόγια, τονίζοντας ότι κανονικά, το δρομολόγιο θα έπρεπε να παίρνει το πλοίο με τη χαμηλότερη προσφορά και όχι το πιο καινούργιο, καθώς η περίοδος που διανύουμε δεν είναι και η καλύτερη από οικονομικής πλευράς. Επίσης δεν αποκλείεται να υπάρξει αλλαγή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου όσον αφορά τον νόμο 2932/2001.