Πόσα εκατομμύρια έχει πληρώσει το ελληνικό δημόσιο από το 2010 μέχρι σήμερα, λόγω της συμφωνίας για τα υποβρύχια;
Μπορεί η Ελλάδα να βρίσκεται σε δεινή οικονομική κατάσταση και ο λαός να υποφέρει, ωστόσο συνεχίζουμε να πληρώνουμε εκατομμύρια για υποβρύχια...
Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας υπολογίζει ότι έχει διαθέσει από το 2010 μέχρι σήμερα περίπου 410 εκατομμύρια ευρώ για την υλοποίηση συμφωνιών για την κατασκευή των υποβρυχίων τύπου 214.
Σύμφωνα με την "Καθημερινή της Κυριακής", η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, που συνόδευε την κύρωση των συμβάσεων από τη Βουλή, τα υπουργεία Άμυνας και Οικονομικών, προέβλεπε ότι θα έπρεπε τα υπουργεία Άμυνας και Οικονομικών να έχουν διαθέσει 671 εκατομμύρια για την υλοποίηση των συμβάσεων μέχρι το 2012.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, μετά την αναθεώρηση της σύμβασης για τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων τύπου 209 και την παραγγελία, στη θέση τους, δύο νέων τύπου 214, η γερμανική εταιρεία Thyssen Krupp αρνήθηκε να συμψηφίσει το υλικό που είχε αγοράσει με το τίμημα των νέων υποβρυχίων με αποτέλεσμα υλικό 117 εκατομμυρίων ευρώ να παραμείνει άχρηστο στα χέρια του ελληνικού Δημοσίου και των ναυπηγείων. Αν συνυπολογιστεί το υλικό η δαπάνη ξεπερνά τα 500 εκατομμύρια ευρώ.
Ως προς το θέμα των πληρωμών, υπάρχει διαφορά μεταξύ της Ελλάδας και της γερμανικής εταιρείας, με το υπουργείο Άμυνας να εξετάζει την ακύρωση του προγράμματος ΠΟΣΕΙΔΩΝ, για την κατασκευή δύο επιπλέον υποβρυχίων 214.
Αν γίνει αυτό, η Ελλάδα δεν θα καταβάλει άλλα 882 εκατομμύρια, ωστόσο είναι πιθανό να κληθεί να αποζημιώσει τον Ισκαντάρ Σάφα των ναυπηγείων και αν τα πράγματα φτάσουν στα άκρα, οι προσφυγές θα κριθούν στο Παρίσι.
Το ΥΕΘΑ, θέλει να αντικαταστήσει το ημερολογιακό σύστημα πληρωμών (στο οποίο είχε συμφωνήσει το 2010), με ένα σύστημα που θα καθορίζεται από "δείκτες προόδου", με τα ΕΝΑΕ (ναυπηγεία) να αρνούνται.