Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας θα παραμείνουν τα πλοία την Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου καθώς η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδία αποφάσισε να συμμετάσχει στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ...
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΠΝΟ σημειώνει πως στην απεργία θα συμμετέχουν τα πληρώματα όλων των κατηγοριών. Όπως σημειώνεται «…οι ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, αλλά και οι οικογένειές τους, βιώνουν μια άνευ προηγουμένου κατεδάφιση σειράς εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, που είχαν κατακτηθεί με αγώνες και θυσίες δεκαετιών».
Παράλληλα αναφέρει μια σειρά από κυρίαρχα και πρώτης προτεραιότητας προβλήματα, όπως τα χαρακτηρίζει, των ελλήνων ναυτεργατών. Διεκδικεί:
- Άμεση ανάκληση της πολιτικής επιστράτευσης Ελλήνων ναυτεργατών και κατάργηση της σχετικής νομοθεσίας που την επιβάλλει
- Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς
- Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων
- Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας
- Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας
- Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγομένης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε
- Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.
Οι ναυτεργάτες ζητούν ακόμη από την Πολιτεία την άμεση αντιμετώπιση των «οξυμένων και χρονίων» προβλημάτων της Ναυτικής Εκπαίδευσης και ειδικότερα την κατάσταση στις Α.Ε.Ν. και το Κ.Ε.Σ.Ε.Ν., τόσο σε ό,τι αφορά την άμεση πρόσληψη καθηγητών όσον και την αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής τους.
Επισημαίνουν επιπλέον ότι θέματα που αφορούν και τη ναυτεργασία, όπως τα ζητήματα της ακτοπλοΐας «πρέπει να συζητούνται και με το φυσικό της φορέα, την ΠΝΟ, και όχι ερήμην της».